فیلم کاربرد سود پرک (Sodium Hydroxide)

فیلم کاربرد سود پرک (Sodium Hydroxide)

اشتراک گذاری پست

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 امتیاز دریافت شده. میانگین امتیاز: 5,00 از 5, )
Loading...

کاربرد سود پرک:

هیدروکسید سدیم (سود سوزآور) واقعا ماده‌ای شگفت انگیز است. هزاران سال است که انسان‌ها از خواص پاک کنندگی این ماده بهره می‌برند. یکی از خواص اصلی این ماده، خاصیت چاه باز کن آن است. اما علاوه بر این کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه مطلب می‌خوانید.

سدیم هیدروکسید ، بعنوان یک باز قوی، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم به شمار می‌رود. سود کاستیک در میان مواد قلیایی، واکنشگری سریع‌ و دارای خاصیت قلیایی قوی‌تری است. سود پرک به‌صورت محلول در آب دارای ثبات بیشتری بوده و به صورت محلول می‌تواند ذخیره‌سازی یا حمل گردد.

از جمله کاربردهای  سود پرک تولید کاغذ و خمیرکاغذ، تولید آلومینیوم، جوهر زدایی از کاغذهای باطله، تصفیه آب و بسیاری صنایع شیمیایی دیگر می‌باشد. سود پرک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد شیمیایی می‌باشد. سدیم هیدروکسید بعنوان یک حد واسط و واکنش‌دهنده در فرآیندهایی که بسیاری از مواد شامل:

حلال‌ها، پلاستیک، الیاف مصنوعی، سفیدکننده‌ها، چسب، پوشش‌ها، جوهر، رنگ، علف‌کش‌ها و مواد دارویی مانند آسپرین تولید می‌شوند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سود کاستیک همچنین در تهیه مواد شوینده، صنایع نفت و گاز، صنعت کاشی سرامیک، ابریشم مصنوعی، خمیر کاغذ و کاغذ، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پارچه، خنثی‌سازی پسآب های اسیدی و تمیز کردن و حذف نمودن ترکیبات اسیدی از گازهای خروجی استفاده می‌شود.